Cronica de concert: AG Weinberger

Nu, nu am scris eu cronica – ar fi fost misto sa-l vad pe AG la Toronto. Cronica e scrisa de cel mai tanar, fierbinte si nelinistit cronicar rock din Romania, Robert “Jeff” Iepure. Daca nu ati dat “follow” inca la pagina lui de Facebook, pierdeti esentialul (nu uitati sa cititi relatarile de la festivalul Garana, sint suculente ca un trip de 2 Mai in anii 80…).

Cititi mai jos povestea concertului lui AG Weinberger de la sfirsit de februar (cind, vorba lui Calin Pop, trecea vremea cu amar).

Jeff Iepure, acest Hunter S. Thompson al jurnalisticii rock romanesti.

AG Weinberger in concert la Tirgu Mures, februarie 2015

…l-am văzut pentru prima dată cred că prin 1985, la festivalul de jazz de la Costinești, când, pe lângă Hari Tavitian, Corneliu Stroe, Dan Mîndrilă, Billy Bontaș sau Decebal Bădilă, a apărut la un moment dat și un tânăr înalt, slăbănog și pletos, care zicea că-I din Oradea și care cânta la muzicuță de numa-numa….nici draq nu auzise de el printre prietenii mei…iar a doua zi l-am văzut pe plajă cu niște gagici în jurul lui, care- l recunoscuseră de la cântarea de-aseară….și cum are un nume neaoș românesc greu de uitat, l-am țânut minte că nu-i rău fecioru și viitorul îi atârnă în față…(la propriu)….
Apoi ne-am mai intersectat de-a lungul anilor, pe vremea când mai prestam pe scenele patriei și l-am văzut în diferite formule de trupe…dar mi-a plăcut de el că era perseverent fecioru, că și-a băgat bine în cap blues-ul și nu l-a mai scos de-acolo, ba dimpotrivă, a început să-i molipsească și pe alții cu poveștile lui și muzicile din alte vremuri, pe scenă și apoi pe la teveu la “Acadeaua”… cum el însuși spune: “ un om din viitor care cântă muzici din trecut pentru oamenii prezentului…”….
Însă spectacolul de vineri seara: Gringo de România a fost un pic altfel ca de obicei….un show de mai bine de două ore jumate în care A.G. ne-a spus povești și a cântat blues dar și piese Bob Marley, George Harrison sau Stevie Nicks și în care a avut invitați patru prieteni chitariști din zona Târgu Mureșului, cântând cu fiecare în parte și apoi un “ Hey Joe” la final, într-o sală PLINĂ (!!!) și cu foarte mulți tineri (spre surprinderea mea), ca dovadă că încă mai există o speranță…
Drajilor, a fost o seară excelentă și dacă fecioru trece pe la voi prin sat cu chitara-n spinare, nu stați pe gânduri și mergeți la un frumos spectacol cultural-artistic, pentru că, vă zice Jeff: merită tăți banii !!!!

**

Links:

Jeff pe Facebook.